Kioltani a félelem tüzét” balansz

Sharon Promislow Kanada

Általános bevezető

Nem szükséges taglalni a stressz biomechanikai hatását az agy/test rendszerre.

Mindannyian tudjuk, hogy a legkülönbözőbb formákban jelentkező stressz áll okozóként az összes agy/test energetikai kiegyensúlyozatlanság mögött. A trauma kiváltja a krízist. A trauma – fizikai, mentális, érzelmi – biztosan tüzet szít. „Putting Out the Fire of Fear: Extinguish the burning issues in your life” (A félelem tüzének eloltása: Kioltani az élet égető kérdéseit) c. könyvemben egyszerűen elmagyarázom, miként juttatnak minket az aktuális világhelyzet, politikai zavargások, természeti katasztrófák, járványtól való félelmünk a napi stresszhez hozzáadódva az általam Félelem Tüzének nevezett állapotba. Kiemelném, a félelem önmagában véve nem ellenség, hiszen segít megfontolt lépéseket tenni a szükségtelen kockázat minimalizálására. A „Tűz” mutatja ez esetben, mennyire vált ki a félelem automatikus, adrenalint befecskendező stresszreakciót és a régi túlélési minták, intenzív érzelmek újraélését, amik eltárolódtak korábban a test minden sejtjében. A „Tűz” megakadályozza új racionális megoldások kidolgozását. Ez az ajtó a PTSD-hez – a traumatikus emlékekhez, amik folyamatosan lekapcsolják a rendszert. A kineziológiai módszerek elképesztő változást hozhatnak ennek az ajtónak a megnyitásával, a működésképtelen reakciók kiiktatásával.

Alább taglalom a PTSD tüneteit, és közreadok egy egyszerűen követhető alapeljárást a kiegyensúlyozáshoz.

Mindenkit bátorítok ezen egyszerű megközelítés használatára, hogy segítsen a klienseknek kezelni a terror és félelem által agy/test rendszerükben okozott változásokat, miközben a stressz közérzetükre gyakorolt hatásait is megérthetik. A következő balansz segít az alapelvek egyéni terápiába ültetésében, és a klienseknek is segít eldönteni érintettek-e a PTSD tüneteiben.

Poszttraumás Stressz Szindróma (Post Traumatic Stress Disorder  – PTSD)

A súlyos PTSD ritka, de nagyon is igazi és komoly. Akkor szokták diagnosztizálni, amikor egy váratlan és/vagy megrázó esemény továbbra is komoly negatív hatással van valakire, sokkal a veszély elmúlta után is, mikor az idegrendszernek már egyensúlyi állapotba kellett volna kerülnie. Az egyént ilyenkor csapdába ejti a stresszreakciók folyamatos ismétlődése, amiket az esemény váltott ki. A trauma folyamatosan jelen marad.

Az új „valóság” hirdetői figyelmeztetnek bennünket, hogy legyünk mindig éberek és elővigyázatosak a lehetséges fenyegetések miatt, legyen az terrorizmus, ámokfutás, természeti katasztrófa, vagy anyagi csőd. A média folyamatosan ellát minket szörnyűséges képekkel és lehetőségekkel, amiket az agy valós fenyegetésként értékel. Öngyógyító beavatkozások nélkül agy/test rendszerünk folyamatos „vészhelyzeti” túlélő állapotban van, ami sok érzelmi, pszichológiai és mentális reakciót vált ki belőlünk, amik a PTSD tüneteihez vezethetnek.

Miként juthatunk vissza a megszokott kerékvágásba az arctalan fenyegetés ellenére? Hogyan lehetünk „őrségben” és nyugodtak egyszerre? Az éberség kimerítő is lehet, vagy nyugodt figyelem formájában is megvalósíthatjuk, ami lehetővé teszi számunkra, hogy magabiztosan, személyes biztonságunk tudatában és tudatosan haladjunk keresztül környezetünkön.

Legtöbbünk számára, az előtesztként alább értékelt tünetek egyszerűen a krónikus stressz jelei. (Kérem, hogy emlékezzenek rá, hogy sok ezek közül a tünetek közül jellemzőek a kezdődő elmebaj és az Alzheimer kór esetén is, ami azt sugallja, hogy munkánk ez esetekben is hasznos lehet.)

Az általam összeállított táblázat, amit professzionális forrásokból szedtem össze, segíteni fogja önt és kliensét is

  1. Azonosítani, melyik stresszorok játszanak szerepet az egyén életében.
  2. Felismerni hatásuk intenzitását.
  3. Megszabadulni szorításukból a specializált kineziológia balansz technikáival.
  4. Felmérni a korrekciók pozitív hatását az agy/test rendszerre.

Egyszerű balanszunk a Változtatás tíz lépésben eljárás formáját fogja követni, ami magában is segít a klienseknek megérteni a balansz eljárást és eljutni az önmagunkért felelős gondolkodáshoz. Ezt a bővített eljárást a Brain Gym „5 lépés a könnyű tanuláshoz” technikája ihlette.

A balansz menetét regisztrált és támagató tagjaink

tudják letölteni bejelentkezést követően.

Támogasd Alapítványunkat!

Mivel alapítványként és nem egyesületként működünk, ezért nem kérünk tagdíjat. Céljaink megvalósításához azonban szükségünk van támogatásodra, amit külön kedvezményekkel honorálunk.

Ki lehet támogató tag?

  • Aki kineziológusként, vagy kineziológus oktatóként dolgozik, de egyenlőre nem szeretné magát minősíttetni.
  • Aki kineziológiai szolgáltatást vett, vagy szeretne igénybe venni.
  • Aki érdeklődik a kineziológia iránt akár mint ügyfél, akár mint tanuló.
  • Aki egyetért az Alapítvány céljaival és szeretné támogatni ezen célok megvalósulását.

Mit kap a támogató tag?

  • Hozzáférést a belső bloghoz, ahol kineziológiához kapcsolódó szakmai anyagok kerülnek megosztásra.
  • Az Alapítvány rendezvényeiből 10% kedvezményt.

A támogató tag hozzájárulása: 6000.-/év

Jogi személyek a támogatás mértékével csökkenthetik adójukat.

Bank név/name: K&H Bank Zrt.

Bank cím/address: 1095 Budapest, Lechner Ö. fasor 9

Bankszámla szám: 10400463-50526788-67741013

IBAN: HU65 1040 0463 5052 6788 6774 1013

SWIFT/BIC kód: OKHBHUHB

Utalásnál írd be a neved a megjegyzés rovatba, és jelezd nekünk levélben a támogatásod, hogy ki tudjuk adni a megfelelő papírokat, valamint nyilvántartásba tudjunk venni.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük