MKA Szakmai konferencia

2017. december 02.

Budapest, Continental Hotel, 1074. Dohány u. 42-44.

„Életünk és a stressz”

“Sohasem maguk a körülmények szabják meg kedélyállapotunkat, hanem mindig a hozzáállásunk a körülményekhez.” (Thorwald Dethlefsen)

Program:

9.30-10.00: Megnyitó

Közreműködik: Németh Márta brácsa

Ea: Az MKA kuratóriumának tagjai: Köves Zsuzsanna, Gál Attila, Újvári László


10.00 – 11.00
: Stressz az agyban


Ea: Mag. Andrea Hahn Ausztria (magyarra fordítja: Zimmermann Ágnes)

Absztrakt

Stressz – az mi???

Mit tesz a stressz az életünkkel – az elménkkel – a viselkedésünkkel – a testünkkel?

Ki vagy mi válaszol amikor reagálunk a stresszre?

Hogy küzdhetünk meg jobban a stresszel és miként válhatunk stresszállóvá?

Ismerjük meg az agyintegrációt és fejlődését az életünkben.

Bemutatkozás

For 26 years (1981 – 2007) my husband and I ran the 1. Linzer Lernzentrum, a tutoring school in Linz, Austria. With our team we took care of children with different types of learning difficulties and we were always looking for new teaching material and methods to help these children and give them the best possible support. One day we were exposed to kinesiology and we were fascinated with the improvement we saw in different kids after a kinesiology treatment. This inspired me to start my own kinesiology training in 1995. In 1997 I met Dr. Charles Krebs, the developer of LEAP – brain integration, at a kinesiology conference in Zurich, Switzerland. This was the moment when I started the never-ending journey into the fascinating world of the brain!

I was fortunate to receive most of my kinesiology trainings with the founders and developers of the different kinesiology methods, among others Richard Utt – Applied Physiology, Dr. Charles Krebs – LEAP – brain integration, Ian Stubbings – Stressindicatorpoint system, Hugo Tobar – Brain holograms, David Corby – Neuropressure.

Within a short time I started to integrate these different methods in a personal way. Inspired by the positive changes I saw in my clients lives I decided to develop integrated kinesiology trainings in Austria and abroad e.g.

2 year training in  “Pedagogic Kinesiology”, Saalfelden, Austria

2 year training in  “Brain integration Kinesiology”Saalfelden, Austria

2 year training in  “Health Kinesiology”Niedernsill, Austria
1 1/2 year training in  “Biochemical Kinesiology”, Gmunden, Austria

2  year training in  “i -LEAP Kinesiology“, London, England

I also organize general kinesiology workshops. Whenever these workshops are held by the developers of the methods I faciliate by translating into German.

I work closely with many of the founders of kinesiology and I brought kinesiology systems like SIPS, LEAP  and a lot of Hugo Tobar’s workshops to Austria.

I am an instructor of following workshops:

Brain Gym ®, Touch for Health,
SIPS – Stressindicatorpoint system 1 – 4, SIPS – body alignment programme,
LEAP – brain integration 1 – 4 & environmental factors,
Brain Formatting, NEP – Neuro emotional pathways 1,
Primitive Reflexe & the brain stem 1 & 2,
Brain hologram A,
the special programme LEAP learning (mostly developed by myself)

I did/do teacher trainings across Austria organized by the different pedagogic institutes and in addition I teach school librarians in their training in Upper Austria.

I present talks at company level or for school meetings about various topics, e.g. stress release or how we can better use our potential. Another subject I often cover is learning difficulties and what to do about them.

11.00- 12.00: Arc a lélek tükre: stressz és szerkezet-funkció

Ea: Dr Simon Katalin kineziológus One Brain haladó tréner

Absztrakt

Önmegtagadásunk csapdájában – avagy lehetnek-e harmónikusak a kapcsolataink, ha nem vagyunk önmagunk?

Mindannyian arra vágyunk, hogy kapcsolatainkban megéljük azt a harmóniát, amitől kiteljesedettnek érezhetjük magunkat.

Gyakran egy életen át keressük az „igazit”, próbálunk „dolgozni” magunkon, próbáljuk megváltoztatni a  gyerekünket,  anyósunkat, munkatársainkat, majd óriási csalódással vesszük tudomásul, hogy erőfeszítéseink hiábavalóak, kapcsolatainkban nem változik semmi…

Pedig a megoldás ott van a kezünkben, egészen pontosan az arcunkra van írva!

Mindannyian különbözünk egymástól a szó genetikai értelmében is. És, ha valakinek „cica szemei” vannak, az szó szerint másképp látja a világot, mint akinek a külső szemzuga lejjebb van, mint a belső. Vagy közel ülő szemekkel könnyebb a hibákat kiszúrni, és felhúzni magunkat rajtuk, mint távol ülő szemű, és ezáltal toleránsabb embertársainknak.

Természetesen mindannyian a saját nézőpontunkat tartjuk egyedül „normálisnak”, és a konfliktusok, viták, veszekedések is mindig a normalitás körül forognak.

Ha nagyon szeretnénk egy kapcsolatot megtartani, akkor inkább elnyomjuk ösztönös erősségeinket, csakhogy megfelelhessünk a számunkra fontos személy elvárásainak. Ám ez olyan sérülést okoz az önbecsülésünkben, hogy többé nem bízunk magunkba, hogy bármit tehetnénk jól-létünkért. Mások kegyelmének kiszolgáltatva magunkat nem marad más választásunk, mint fájdalmunkat dühkitörésekben, motiválatlanságban, kiégettségben vagy más önromboló viselkedésekben mutassuk meg a világnak.

Önmegtagadásunk azonban nem csupán önmagunk érzékelését rontja le, hanem ennek hatására a számunkra fontos embereket sem vagyunk képesek önmagukként észlelni, kizárólag saját kivetítéseinket vesszük észre rajtuk.

Ám, ha hajlandóak vagyunk kilépni a bűntudatból és a kisebbrendűségből, amit önmagunk megtagadása miatt érzünk, és hajlandóak vagyunk mind önmagunkat, mind a másik embert értékesnek tekinteni, akkor új távlatok nyílhatnak meg kacsolatunkban.

Elfogadva önmagunkat és a többiet úgy, ahogy vannak, ott, ahol tartanak, újjáépíthetjük, gyümölcsözővé tehetjük kapcsolatainkat. Ha pedig ez nem lehetséges, akkor szeretettel elengedhetjük őket az életünkből.

Ebben az előadásban szeretném megvilágítani néhány konkrét külső jegy (szerkezet/funkció) kapcsán, hogy hogyan is zajlik önmegtagadásunk folyamata, és hogyan rontja le ez a folyamat ön-érzékelésünket és önbecsülésünket.

Végül arra is szeretnék kitérni, hogy önmegtagadásunk milyen károkat okoz kapcsolatainkban, és, hogy az értő figyelem, az aktív meghallgatás hogyan segíthet áthidalni a különbözőségeinkből fakadó kommunikációs szakadékokat.

Bemutatkozás

Bemutatkozás

Dr. Simon Katalin 1988-ban Biológus mérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd 1992-ben ugyanitt védte meg egyetemi doktori címét.

2001-től tanulja a kineziológia különböző ágait, 2005-ben szerzett hivatalos kineziológusi címet. Jelenleg a 2006-ban általa és Villingné Kiss Zsuzsa által alapított Chiron Stúdióban dolgozik mint kineziológus és oktató.

2008 óta a kineziológia 3 in 1 Concepts, más néven One Brain ágának nemzetközi oktatója, majd 2010-től a módszer haladó oktatójává vált, majd 2013-tól a advanced trainerként a vezető tanárok csoportját erősíti. Így most már a 10. szintig oktathatja ezt a csodálatos segítő eljárást.

Fontosnak tartja, hogy minél többen legyenek olyan segítők, akik jól ismerik és tudják is használni a stresszcsökkentő módszereket. Vallja, hogy ha megszabadulunk blokkjainktól, boldogabb, teljesebb életet élhetünk, és ezen keresztül másokat is hozzásegíthetünk lényegi céljuk eléréséhez.

A 3 in 1 (One Brain) segítők képzése mellett előadásokkal, workshopokkal tesz azért, hogy a nagyközönség számára is elérhetővé váljanak a módszer azon elemei, amelyek izomtesztelés nélkül is hasznosíthatók, segítve mindennapi stresszek csökkentését és életünk minőségének javítását.

12.00-13.00: Stressz a tanulásban

Ea: Mag. Christian Dillinger Ausztria (magyarra fordítja: Madarászné Zügn Anita)

Absztrakt

Mennyi stresszre van szüksége a tanulásnak?

A tanulás azt jelenti”…………..hogy megváltoztatjuk a viselkedésünket…..” a tanulás azt is jelenti, hogy kilépünk az eddigi komfortzónánkból, hogy újat alakítsunk ki, a tanulás egy olyan téma, ami egész életünkre kiterjeszkedik. Gyakran találkozunk az iskolai oktatásba, olyan vezérszavakkal, mint „könnyebben tanulni”, vagy „életfogytig tanulás” a felnőtt oktatásban: a tanulás különösen központi szerepet tölt be a modern ember életében.

De mit jelent mind az, amit megtanultunk, és az összes potenciálunk, amiért megdolgoztunk, ha a megfelelő pillanatban nem tudjuk előhívni: a dolgozat nem sikerül, a sport teljesítmény elmarad a várakozástól, és a karrier beszélgetés a főnökkel pedig nem hozza azt az eredményt, amit reméltünk.

Milyen gyakran bizonyultak a kineziológia eszközei, csodálatos módszereknek, az ilyen témák feldolgozására: érzelmi stressz leépítés a tanulásban, a célok kidolgozásában, és a teljes személyes potenciálunk aktiválásában.

Ezeknek a módszereknek a segítségével elérhetjük, hogy az énünk érzelmeiből cselekedjünk: gondolkodjunk – érezzünk – cselekedjünk, és nem úgy, mint gyakran a stressz szituációkban, először cselekedni, majd gondolkodni és érezni. Elérjük vele a szükséges aktiválási szintet is, mielőtt nekilátnánk a feladat megoldásának. Felkészültebbek leszünk – és a sportvilágból idézve egy fogalmat – tökéletesen be leszünk melegítve, és éberek leszünk, hogy minden érzékünkkel egy feladat megoldására összpontosítsunk, hogy a teljes bennünk lévő potenciált bevethessük.

Ennek az előadásnak az a célja, hogy megértesse a tanulás komplex témájában bevethető kineziológiai intervenciók lehetőségeinek a sokoldalúságát.

Bemutatkozás

SPORT  ÉS MOZGÁSTUDOMÁNY SZAKON VÉGZETT 1987-BEN

PSZICHOTERAPEUTA ÉS SZUPERVÍZOR 2014 ÓTA

1992 ÓTA DOLGOZIK KINEZIOLÓGIÁVAL

1996 ÓTA CRANIO SACRAL TERAPEUTA (Upleger-féle módszer)

VÁLLALKOZÓKÉNT DOLGOZIK (szabad praxisa van)

VEZETŐJE A GRAZI MOZGÁS INTÉZETNEK. 8010 Graz, Laimburggasse 3/2  www.movinginstitut.at 

FAKULTÁS TAGJA AZ EDU-KINEZIOLÓGIAI ALAPÍTVÁNYNAK

BRAIN GYM® OKTATÓ

FAKULTÁS TAGJA AZ OSZTRÁK HÍPERTON-X SZÖVETSÉGNEK

TOUCH FOR HEALTH INSTRUKTOR

ELNÖKE AZ OSZTRÁK KINEZIOLÓGIAI SZÖVETSÉGNEK

SZEMINÁRIUMOKAT TART AUSZTRIÁBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN IS.

13.00-14.00: EBÉD SZÜNET

14.00-15.00: Stressz-kezelés MÁSképpen

Ea: Ugrin Erzsébet szupervízor, mediátor

Absztrakt

Absztrakt:

Az előadásomban a szupervízióról, mint a szakmai személyiség karbantartó és kiégés megelőző eszközéről beszélek. Nem a munka és magánélet egyensúlyát vizsgálom meg, hanem  – az általam sokkal fontosabbnak tartott gondolatot  – azt taglalom, hogy hol az ÉLET a munkában és a magánéletben.  Kitérek a jól karban tartott szakmai személyiségre és a tanulás – teljesítmény arányára a stressz szempontjából. Érintem a pozitív pszichológia – tanulható – boldogságfokozó és stressz-oldó elemeit is. Az önmagában is izgalmas témákat érintő előadásomat, reflexiót inspiráló képek teszik még élvezetesebbé.

Bemutatkozás

Szakmai út

A pályafutásomat 1982-ben az oktatás területén kezdtem, tanácsadással. A személyközpontú megközelítés mellett figyelmem igen hamar átterelődött a rendszerek (család, iskolai osztály, óvodai csoport, munkahelyi- és lakóközösség) működésére. Azóta is lenyűgöz, érdekel a rendszerek tagjainak szerepköre, a szerepekhez tartozó viselkedés és kommunikáció, a kapcsolatok hálózata, a tagok közötti konfliktuskezelés, az egymásra gyakorolt hatások és ezek változásai. Tanulásom, fejlődésem is ez irányú, tudatos építkezés, aminek koronája a szupervízió-coaching elsajátítása volt.

Több mint 20 éve dolgozom csoportokkal, tartok kommunikációs, konfliktuskezelő és mediációs tréningeket, főleg szociális területen dolgozó szakembereknek és pedagógusoknak. 15 éve – szintén főleg ezen terület szakembereinek és vezetőinek – szupervíziókat (egyéni, csoport és team) is vezetek.

Fontosnak tartom a reális önismereten alapuló szakmai személyiség folyamatos karbantartását, a hiteles kommunikáció és az érzelmi intelligencia időről időre történő állapotfelmérését és fejlesztését.

15.00-16.00: Stressz és táplálkozás, avagy mi az összefüggés a tanulási nehézségek és a táplálkozás között?

Ea: Ujhelyi-Illés Orsolya a GAPS Alapítvány elnöke

Absztrakt

Stressz és táplálkozás, avagy mi az összefüggés a tanulási nehézségek és a táplálkozás között?

Talán már sokan hallottak róla, de sajnos sokak számára akár újdonság is lehet, hogy a táplálkozás is okozhat stresszt a szervezet számára, hiszen a mai modern étrendünk (a feldolgozott, tartósított, mesterségesen módosított molekulákkal teli ételek) számos olyan anyagot visz be a szervezetbe, amellyel évszázadokkal, vagy akárcsak évtizedekkel ezelőtt még csak nem is találkozott az emberi test. Sem az emésztő-, sem az immunrendszer nincs felkészülve ezeknek a többségében mérgező anyagoknak a fogadására, kiválogatására, kezelésére – és ez bizony komoly sejt-szintű stresszt okoz a szervezet számára. Előadásomban ennek a folyamatnak a kialakulóban lévő gyermeki szervezetre, idegrendszerre és ezen keresztül a tanulási, figyelmi funkciókra gyakorolt hatását szeretném megvizsgálni, kitérve azokra a lehetőségekre, amelyeket a tudatos táplálkozás nyújt az említett problémák kezelésében.

Bemutatkozás

Ujhelyi-Illes Orsolya

A GAPS szindróma diagnózisának megalkotójához, Dr. Natasha Campbell McBridehoz hasonlóan engem is kisfiam autizmus diagnózisa késztetett a táplálkozás, az emberi szervezet és psziché felépítésének, működésének újragondolására. A doktornővel 2008-ban kezdtük el az akkor nagyon súlyos állapotban lévő, nem beszélő, nem kommunikáló kisfiam kezelését, ami évek helyben toporgása után, végre látványos és az életminőségünket alapjaiban megváltoztató javulást hozott.

Az évek során aztán több száz olyan családdal kerültem kapcsolatba, ahol a gyermek a GAPS spektrum valamely tünetétől szenvedett, legyen az ekcéma, lisztérzékenység, figyelemzavar, hiperaktivitás, diszlexia vagy akár autizmus. Megdöbbentő volt ráébredni, hogy ezen problémák mögött szinte minden esetben emésztőrendszeri rendellenesség is felfedezhető. 2008-tól folyamatosan kutatom és világszerte tanulom az ilyen tünetek, betegségek kezelésének terápiás lehetőségeit, valamint a hatékony tanítás, fejlesztés módszereit. 2015 óta az Alkalmazott Viselkedéselemzés (ABA) nemzetközileg képesített képviselőjeként (BCaBA fokozat) igyekszem mind a hozzánk forduló családok, mind a gyermekeket ellátó oktatási intézmények segítségére lenni.

2012-ben Londonban Dr. Natasha Campbell-McBridetól okleveles GAPS Terapeuta képesítést szereztem és útmutatásainak megfelelően igyekszem az évek során összegyűjtött tudást mások segítésére fordítani.

2013-ban A Florida Institute of Technology – ABA (Alkalmazott Viselkedéselemzés) tanszékén szereztem meg az alapfokú viselkedéselemző képesítést, majd szupervízorom, a walesi Cardiff Egyetem tanára, Risca Solomon (BCBA) segítségével készültem a nemzetközi minősítő vizsgára.

2013-ban megkezdtem az ún. Early Start Denver Model terápiás rendszerének (ESDM) elsajátítását is, az alapszintű képzésről Linzben szereztem oklevelet. Az ESDM egy az ABA-hez hasonlóan bizonyítottan hatékony eljárásokra alapuló fejlesztési rendszer, kifejezetten az egészen fiatal (1-3 éves kor közötti) gyermekek részére, akik már az autizmusra utaló ún.  “rizikó csoportba” sorolhatók.

2015-ben az ABA nemzetközi minősítő bizottsága (Behavior Analyst Certification Board) előtt sikeres vizsgát tettem és BCaBA minősítést szereztem.

2017-ben az ABA mestervizsgámra készülök, hogy a BCAB képesítést is megszerezzem és így további szakemberek képzésére és felügyeletére (szupervíziójára) kaphassak felhatalmazást annak érdekében, hogy minél több rászoruló gyermeknek és családjuknak állhasson ez a módszer rendelkezésére.

16.00-17.00: Só tájm a munkahelyen

Ea: Homolya Emese tréner, tanácsadó, coach, mediátor

Absztrakt

Bemutatkozás

SÓ TÁJM A MUNKAHELYEN

Kezdettségemre nézve gyerekeket tanítottam. Az életem nagyobb felében pedig már a szüleiket…

Érdekel minden, ami az emberekhez, az emberi kapcsolatok megértéséhez közelebb visz. Trénerként, coach-ként és mediátorként… ahogy emberként is.

Multinacionális cégek, kis- és középvállalatok, startupok életének vagyok részese egy-egy tréning, képzési folyamat erejéig – többször éveken átívelően. A munkatársak közti konfliktusok megoldását a viselkedéstipológia módszerének megismertetése segíti. Ám ott van a határidő nyomása, az egymástól való függőségek felismerése, kezelése, egy megmérettető prezentációra való felkészülés nehézsége, új működési módszerek bevezetésének, a változásnak kihívása. Mindezeknek örömét, búját, emberi megélését sokszor a “súgólyukból” követhetem, támogathatom.

SÓ TÁJM a javából… pillantsunk csak a függöny mögé…!

Homolya Emese

tréner/ tanácsadó/ coach/ mediátor

17.00-17.30: Zárás, MKA információk, visszajelző lapok kitöltése

Ea: Az MKA kuratóriumának tagjai: Köves Zsuzsanna, Gál Attila, Újvári László

“Életünk és a stressz” szakmai konferencia szabadon választott elméleti továbbképzési pontértékét  az AEEK illetékes bizottsága 17 pontban állapította meg.

A továbbképzés nyilvántartási száma: SZTK-A-043233/2017

Mely szakmaicsoportok számára elérhető a továbbképzési pont? (Katt ide!)

FELNŐTT ÁPOLÁS ÉS GONDOZÁS
GYERMEK ÁPOLÁS ÉS GONDOZÁS
SÜRGŐSSÉGI ELLÁTÁS
LABORATÓRIUMI DIAGNOSZTIKA
KÉPI DIAGNOSZTIKA
ÁLTALÁNOS ÉS ELEKTROFIZIOLÓGIAI ASSZISZTENCIA
FOGÁSZATI ELLÁTÁS
GYÓGYSZERTÁRI ELLÁTÁS
MOZGÁSTERÁPIA ÉS FIZIOTERÁPIA
MŰTÉTI ELLÁTÁS
SZÜLÉSZETI ELLÁTÁS
VÉDŐNŐI ELLÁTÁS
KÖZEGÉSZSÉGÜGY ÉS NÉPEGÉSZSÉGÜGY
EGÉSZSÉGÜGYI MENEDZSMENT
REHABILITÁCIÓS ÉS ÉLETVEZETÉST TÁMOGATÓ
DIETETIKA
TERMÉSZETGYÓGYÁSZAT

REGISZTRÁLJON MOST, HOGY HELYÉT BIZTOSÍTANI TUDJA!

A belépő díja tartalmazza az ebéd költségét is (leves, főétel, desszert).

Előregisztráció szeptember 30-ig: 11.000.-Ft

Regisztráció november 15-ig: 12.000.-Ft

Helyszíni fizetés: 14.000.-Ft

MKA regisztrált és támogató tagoknak:

Előregisztráció szeptember 30-ig: 10.000.-Ft

Regisztráció november 15-ig: 11.000.-Ft

Helyszíni fizetés: 13.000.-Ft

Az MKA Pályázati felhívását a részvétellel kapcsolatban IDE KATTINTVA olvashatja!

Ossza meg az eseményt ismerőseivel!

JELENTKEZEM a Szakmai napra!