MKA 2. Szakmai Konferencia

2018. november 24.

Budapest, Continental Hotel, 1074. Dohány u. 42-44.

„KÉPESség-fejlesztés”

“A képesség, hogy azt lássa az ember, amit a többiek nem látnak, sokkal fontosabb, mint nem látni azt, amit mindenki lát. ” (Lewis Carroll)

Program:

9,00 – 9,15:   Megnyitó

QIGONG a kiegyensúlyozáshoz

Vezeti: Nagy Attila és Tóth Sándor Endre

PACE a jelenléthez

Közreműködnek az MKA Kuratóriumának tagjai

9,15 – 10,00:       A primitív reflexek szerepe a mozgásfejlesztésben       

Előadó: Livják Emília

főiskolai oktató, testnevelő tanár,

gyógytestnevelő tanár, kineziológus

Absztrakt

“A test átélt érzetek hordozója, jelzés a világról, a valóságról. Mozgás által tapasztaljuk meg a test valóságát. A testem mozgása az a világ ahol már voltam, és ahová mehetek. A test mozgatásának normaképző funkciója van, szubjektív minták, mennyiségi és minőségi mértékek kialakulását eredményezi. A testtapasztalat útján épül föl a valóság konstruáló ereje. A korai jelekre épülő, reflex-ingerlési, illetve reflex-gátló, úgynevezett reflexkorrekciós mozgásfejlesztő program INPP a testtapasztalatokra épít. Nagyon fontos a test tudatos mozgatása, fontosak az érzések, testtapasztalatok, a visszajelzések.  Ezek tapasztalása során tudatosan épülnek az affektív, kognitív és szociális képességeink.”

Bemutatkozás

1995 február 1-től Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara, gyakornok

1995 július 1-től Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara, főiskolai tanársegéd

2002. június 1-től Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara, főiskolai adjunktus

2009 szeptember 1-től Református Gimnázium Sárospatak, Gyógytestnevelő tanár

2012 március 15-től Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara, testnevelő tanár

2013-2014 szeptember 1-től Pedagógiai Szakszolgálat, Gyógytestnevelő tanár

2013 július 1-től Eszterházy Károly Főiskola Comenius Kar, testnevelő tanár,

2014-2016 Pedagógiai Szakszolgálat Sárospatak, Gyógytestnevelő tanár Gyógyúszás

2015 július 1-től  Eszterházy Károly Főiskola Comenius Kar, főiskolai tanársegéd

2016. július 1-től Eszterházy Károly Egyetem Comenius Campus tanársegéd

Tevékenység típusa

Tanító- és óvodapedagógus képzés,

Sportág specifikus képzések

Gyógytestnevelés

10,00 – 10,45:      Miért jó a kutyával támogatott fejlesztő terápia? 

Ea.: Nándori Erika

gyógypedagógiai tanár

terápiás kutya felvezető és kiképző

Absztrakt

Az állatokat a legtöbb gyermek szereti, szeretne velük kapcsolatot teremteni. A kutyán keresztül a legzárkózottabb gyermekhez is közel kerülhetünk, a kutya simogatása önmagában véve is terápiás hatású, hiszen az állat minden körülmények között készségesen és feltétel nélkül visszaadja a rá irányuló szeretetet. Átgondolt, megtervezett, egyénre szabott fejlesztéssel megdöbbentő sikereket érhetünk el, a kutya segítségével.

Előadásomban három év tapasztalatit nyújtom át.

Bemutatkozás

  • gyógypedagógiai tanár
  • terápiás kutya felvezető és kiképző
  • Óvodapedagógus
  • Tanító
  • Pedagógiai értékelés, – mérés okleveles, szakvizsgázott tanára
  • Szaktanácsadó tanít és kiemelt figyelmet igénylő tanulók területen

1982 óta munkálkodom pedagógusként. Elsőként a 3-6 éves korú gyermekekkel foglalkoztam, majd a 6-9 éves korosztályt tanítottam. Jelenleg, 1998 óta, gyógypedagógusként nevelem-, oktatom, – fejlesztem az SNI populációhoz tartozó tanulókat, a Móra Ferenc Általános Iskola és EGYMI intézményben.

10,45 – 11,00:                       KÁVÉ SZÜNET

11,00 – 11,45:         Perverzió és bűnözés (Kineziológiai munka a börtönökben)   

Ea.: Susanne Bichler (WIEN ÖAKG)

TFH Instructor, az ÖBK vezetőségi tagja Ausztria

Tolmács: Zimmerman Ágnes

Absztrakt

Perverzió és bűnözés (Kineziológiai munka a börtönökben)

A Sigmund Freud által felismert és összefoglalt emberi fejlődési szakaszok, amelyeket „pszichoszexuális fejlődési szakaszoknak” nevezett el.

Az öt érzék és jellegzetességeik az öt legfontosabb pszichoszexuális szakaszban

Genitális szakasz – Érzem az illatod / az illatom. – Szaglás

Oedipus-i szakasz – Hangosan versengek. – Hallás

Fallikus szakasz – Megmutatom magamat. – Látás

Anális szakasz – Megértek. – Tapintás

Orális szakasz – Ízlelek. – ízlés

A pokol kapui: a hét főbűn, amelyek kevélység, a fösvénység, a bujaság, az irigység, a torkosság, a harag, a jóra való restség. Ezek kémiája ill. az érintett agyi részek.

A pszichopata, a vesztes, a narcisztikus és a szociopata személyiségprofiljának bemutatása.

Segítségül hívható kineziológiai módszerek

Esettanulmány

Bemutatkozás

11,45 – 12,30:      Titokzatos/erotikus pszichológiai hatás színház/néző között  

Ea.: Bácskai Júlia pszichológus “szabadSZÓműves”
ELTE BTK Pszichológia szak

Bácskai Júlia egyéb előadása: https://www.facebook.com/events/2197376663825023/

Absztrakt

  • Ki hat kire?
  • Amíg a színész JÁTSZIK, a néző DOLGOZIK?
  • Hogyan lesz jobbá a néző a színház hatására?
  • Hogyan lesz jobb egy előadás a néző hatására?
  • Mi maradandó egy tünékeny műfajból?
  • Sztorik a PSZICHOSZÍNHÁZ és más színházak előadásainak fogadtatásáról

„Istenem, a színház egy zárt világ, te ülsz, s az életed kék virág, és azt mondod, hát persze, hogy így kell legyen, egy székben üljek, s nézzem, mit játszanak nekem. A színház a sajátos törvényeivel magához ölel, és így taszít el egy másik világba, mely úgy épül neked, hogy ők játszanak, és te nézheted. Hát így, mert a színház…” Bereményi Géza- Cseh Tamás

Bemutatkozás

12,30 – 14,00:                       EBÉD SZÜNET

14,00 – 14,45:      Fejlesztési lehetőségek lovas élményeken keresztül

Előadó: Andrássy Izabella lovasterapeuta, lovaskultúra oktató

Absztrakt

-Kinek, miért ajánlható a lovas terápia?
– Hol, mivel, hogyan?
-Terápia és fejlesztés különbségei
-Élmények lóval

Bemutatkozás

Alapdiplomám általános iskolai tanító, majd a Semmelweis Egyetem Lovaskultúra oktató szakát végeztem el, majd Bécsben a Schottenhof -ban Integrative Voltigier- und Reitpaedagogik & Erlebnistherapie magyarul talán élményterápiás és integrált voltizs és lovaglástanításnak fordíthatnánk.

14,45 – 15,30:      Szegregáltak képesség fejlesztése

Előadó: Daróczi Ágnes

Absztrakt

Bemutatkozás

15,30 – 15,45:                       KÁVÉ SZÜNET 

15,45 – 16,30:   Szülői képességek fejlesztése

Előadó: Ugrin Erzsébet pszichológus

Absztrakt

BOLDOGULÁS – BOLDOGAN

Boldogság-készségek fejlesztése

Absztrakt:

Az előadás a pozitív pszichológia alapelvei szerint foglalkozik a boldogság témájával. Körül járja a boldoggá tevés kontra boldogulás kérdéskörét. Az előadó konkrét, tapasztalatokon alapuló válaszokat  keres a közönséggel arra, mit tehetünk mi magunk, saját boldogságunkért. Lehetőség lesz egy Oxfordi Boldogság-kérdőív kitöltésére is. Az előadó kitér arra is, hogy szülőként mit tehetünk azért, hogy gyermekeink – is – boldogok legyenek. Az előadás képekkel, ábrákkal tarkított, interaktív.

Bemutatkozás

Szakmai út

A pályafutásomat 1982-ben az oktatás területén kezdtem, tanácsadással. A személyközpontú megközelítés mellett figyelmem igen hamar átterelődött a rendszerek (család, iskolai osztály, óvodai csoport, munkahelyi- és lakóközösség) működésére. Azóta is lenyűgöz, érdekel a rendszerek tagjainak szerepköre, a szerepekhez tartozó viselkedés és kommunikáció, a kapcsolatok hálózata, a tagok közötti konfliktuskezelés, az egymásra gyakorolt hatások és ezek változásai. Tanulásom, fejlődésem is ez irányú, tudatos építkezés, aminek koronája a szupervízió-coaching elsajátítása volt.

Több mint 20 éve dolgozom csoportokkal, tartok kommunikációs, konfliktuskezelő és mediációs tréningeket, főleg szociális területen dolgozó szakembereknek és pedagógusoknak. 15 éve – szintén főleg ezen terület szakembereinek és vezetőinek – szupervíziókat (egyéni, csoport és team) is vezetek.

Fontosnak tartom a reális önismereten alapuló szakmai személyiség folyamatos karbantartását, a hiteles kommunikáció és az érzelmi intelligencia időről időre történő állapotfelmérését és fejlesztését.

16,30 – 17,15:     BESZÉLÜNK VAGY KOMMUNIKÁLUNK? – Kommunikáció fejlesztés

Előadó: Homolya Emese

tréner, tanácsadó, mediátor, coach

Absztrakt

BESZÉLÜNK VAGY KOMMUNIKÁLUNK?

Kezdettségemre nézve gyerekeket tanítottam. Az életem nagyobb felében pedig már a szüleiket…
Érdekel minden, ami az emberekhez, az emberi kapcsolatok megértéséhez közelebb visz. Trénerként, coach-ként és mediátorként… ahogy emberként is.
Multinacionális cégek, kis- és középvállalatok, startupok életének vagyok részese egy-egy tréning, képzési folyamat erejéig – többször éveken átívelően.

A kommunikáció az emberi mivoltunk egyik sarokköve.
Ám sokszor nem használjuk vagy nem jól használjuk.
Elbeszélünk egymás mellett, feltesszük a jól ismert lemezeinket, s csodálkozunk, hogy nem javul a helyzet, sőt…
Mediátorként akár üzleti, akár párkapcsolati közvetítéskor hej, de hányszor tapasztalom meg ennek az igazságtartalmát.

Hogyan lehetünk magabiztosabbak az egyik legfőbb készségünkben? Nyilván egy rövid előadásban csak felvillantani lehet ennek módszereit. Azt gondolom, ha a hallgatóságból csupán EGY valaki indíttatást érez, hogy rálépjen arra az ösvényre, amire rávilágítok, már nem találkoztunk hiába.
Ösvényre fel! Nézzük csak, mit is jelent a bűvös hetes…

Bemutatkozás

Munkahelyek:

 2014-                        Shiwaforce.com Zrt., Budapest
coach, tanácsadó, mediátor

2010-                        Enetha Learning Kft., Budapest

tréner, tanácsadó, mediátor, coach

2009-2014             Menta GroupKft., Budapest

tréner, tanácsadó

  1. 09- Tercium 2000 Bt., Budapest

felnőttoktatás, -képzés

tréner, tanácsadó

Ügyvezető

Családi tréningcég vezetése, tárgyalások
döntéshozókkal, tréningek, ajánlatok kidolgozása,
tréningek megtartása

2003-2008  Generatív Tanácsadó Iroda Kft., Budapest

felnőttoktatás, képzés

tréner, tanácsadó

Tréningek oktatása, értékesítése; új tréningek, képzési anyagokkidolgozása, tesztelése; tárgyalás cégvezetőkkel, cégre-, „testre szabott” ajánlatok készítése

  • Tercium 2000 Bt., Budapest

felnőttoktatás, -képzés

tréner, tanácsadó, kommunikációs szakértő

Tréningek értékesítése, oktatása főként multinacionális cégek részére; új tréningek, képzési anyagok kidolgozása

1994-1997              VVK Rt.,Budapest

képzési vezető

MLM értékesítés támogatásához képzési rendszer felépítése, működtetése, előadók képzése

1992-1994             Dale Carnegie, Stefan Quist Tanácsadó Kft., Budapest

felnőttoktatás, képzés

tréner, tanácsadó

Dale Carnegie tréningek értékesítése, oktatása, segédoktatók felkészítése

  • Általános Iskola, Budapest

közoktatás – tanító

 

Oktatás és képzés:

  1.         Gestalt alapképzés
  2. facilitáció alapok
  3. business coach, Budapest
  4. üzleti és (pár)kapcsolati mediátor, Budapest

2009-2010.  pszichológia – posztgraduális képzés, Miskolc

2006-               Kineziológiai tanulmányok, professzionális stresszoldás, Bp.

1991-1992.    Dale Carnegie trénerképzés

1985 -1988.  Tanítóképző Főiskola, Budapest

diploma

Társadalmi munka:

  1. nyárRetorika táborok gyerekeknek (10-18 év)

2014 – 2015. PestBeszéd Toastmasters Klub – elnök

2014 – 2016. Árpád Gimnázium, Budapest – iskolai SZMK vezető

 

Egyéb készségek és képességek:

Erősségeim:

nyitottság, kapcsolatteremtés, kíváncsiság,pozitív alázat, egészséges önzés, optimizmus, vidámság

Érdeklődési köröm, hobbijaim:

Pszichológia, lélektan
Önfejlesztés

Nyilvános beszéd, retorika

Régiség, porcelánok, lakberendezés

Szak- és szépirodalom – olvasás, írás

Sport: úszás, vízilabda, jóga

 

Mottóm:

Tenmagam kiteljesítésével támogatok másokat abban,

hogy továbbfejleszthessék és kiteljesíthessék önmagukat.

Budapest, 2018. május

DÍSZVENDÉG

17,15 – 18,00     Kiberkinetikus izomtesztelés azaz hogyan találjunk meg a hagyományos izomtesztelés elől rejtve maradt problémákat?


Előadó: Dr. Charles  Krebs

A LEAP kineziológiai rendszer kidolgozója

18,00 – 18,30:      Visszajelző kérdőív kitöltése, ZÁRÁS

A KÉPESség-fejlesztés szakmai konferencia szabadon választott elméleti továbbképzési pontértékét  az AEEK illetékes bizottsága 11 pontban állapította meg.

A továbbképzés nyilvántartási száma: SZTK-A-41523/2018

Mely szakmaicsoportok számára elérhető a továbbképzési pont? (Katt ide!)

FELNŐTT ÁPOLÁS ÉS GONDOZÁS
GYERMEK ÁPOLÁS ÉS GONDOZÁS
SÜRGŐSSÉGI ELLÁTÁS
LABORATÓRIUMI DIAGNOSZTIKA
KÉPI DIAGNOSZTIKA
ÁLTALÁNOS ÉS ELEKTROFIZIOLÓGIAI ASSZISZTENCIA
FOGÁSZATI ELLÁTÁS
GYÓGYSZERTÁRI ELLÁTÁS
MOZGÁSTERÁPIA ÉS FIZIOTERÁPIA
MŰTÉTI ELLÁTÁS
SZÜLÉSZETI ELLÁTÁS
VÉDŐNŐI ELLÁTÁS
KÖZEGÉSZSÉGÜGY ÉS NÉPEGÉSZSÉGÜGY
EGÉSZSÉGÜGYI MENEDZSMENT
REHABILITÁCIÓS ÉS ÉLETVEZETÉST TÁMOGATÓ
DIETETIKA
TERMÉSZETGYÓGYÁSZAT

REGISZTRÁLJON MOST, HOGY HELYÉT BIZTOSÍTANI TUDJA!

A belépő díja tartalmazza az ebéd költségét is (leves, főétel, desszert).

Regisztráció november 18-ig: 14.000.-Ft

Helyszíni fizetés: 16.000.-Ft

MKA regisztrált és támogató tagoknak:

Regisztráció november 18-ig: 12.000.-Ft

Helyszíni fizetés: 14.000.-Ft

Az MKA Pályázati felhívását a részvétellel kapcsolatban IDE KATTINTVA olvashatja!

Ossza meg az eseményt ismerőseivel!

JELENTKEZEM a Szakmai napra!