Esetmegbeszélés
Mi az esetmegbeszélés?
Arra szolgál, hogy a szakember ne maradjon magára az esettel, az eset kapcsán felmerülő érzéseivel, kételyeivel, problémáival.
Az esetmegbeszélés középpontjában az ügyfél áll, a megbeszélés tárgyát az eset, a segítő kapcsolat képezi.
Célja az adott ügy vezetésének, megoldásának kreatív elősegítése.
Mi a különbség a szupervízió és az esetmegbeszélés között?
Amíg a szupervízió a segítőre és annak szakmai személyiségére irányul, addig az esetmegbeszélés inkább az esetre, az ügyre, az ügyfél problémája, helyzetének jobb megértésére, annak feltárására, hogy mi történt eddigi segítő tevékenység folyamatában, illetve mire lehet szükség a hatékonyabb eredmény érdekében.
Az esetmegbeszélés során az esetmegbeszélő csoport tagjai új ötletekkel, megközelítésekkel, más- más nézőpontokkal segítik az éppen aktuális esethozót.
A csoport visszajelzése nyújt segítséget a segítő munka során felmerült nehézségek megoldásában azzal, hogy más alternatívákat is felvet.
A közös gondolkodás és a tanulás támaszt nyújthat az esetmegbeszélő csoport résztvevőinek is, nemcsak az esethozónak.
Az esetmegbeszélés során a segítő és az ügyfél közötti kapcsolat is megbeszélhető, a személyes problémák, érzelmek, a balanszok, korrekciók hatásai, megoszthatóak a tapasztalatok, az ügyfelek visszajelzései.
Az esetmegbeszélésen az esethozó (de a csoport tagjai is) megoszthatja a felgyülemlett érzelmeit, s nehézségét különböző szemszögből megközelítve láthatja a csoporton keresztül.
Időpont: 2025. (szervezés alatt)
18:00 – 20:00 óra között
Helyszín: online (zoom)
Esetmegbeszélést vezeti: Köves Zsuzsanna és Gál Attila
Díja:
Regisztrált MKA tagoknak: 1500 Ft
Nem regisztráltaknak: 3500 Ft